Téma měsíce

Jak posilujeme imunitu…

Chřipková sezona je v plném proudu, proto se s vámi dnes podělím o zkušenosti a tipy, jak se dá v zimě zvýšit obranyschopnost vašich ratolestí.

Jak je známo – prospívá především pohyb na čerstvém vzduchu a pestrá strava s dostatkem vitaminů. Pomáhá také otužování, pobyt v solné jeskyni a aromaterapie. V lékárně najdeme spoustu vitamínových přípravků, doplňků s obsahem betaglukanů, nukleotidů a kolostra.

Ale než vyrazíme pro radu do lékárny, zapojme rodinu a vzhůru za malým dobrodružstvím! Zkusili jsme letos dětem odhalit to tajemné místo, kam až doteď mohl jenom táta. Do sauny. Do horka odvážně vstoupil nejdříve jenom starší šestiletý syn. O dva roky mladší holce se do toho žáru vůbec nechtělo, ale nemohla přece dopustit, aby byl bráška za odvážnějšího.

Saunovat se mohou i menší děti, tak od tří měsíců. Pro tak malé děti je ale bezpečnější domácí sauna a maximálně tři minuty, při pětašedesáti stupních.

Naše děti se statečně saunovaly pět minut. Po prohřátí se zchladily vlažnou vodou a doplnily tekutiny ovocným džusem. Pro posílení imunity stačí saunování jednou týdně. Určitě to zkuste taky! V kombinaci s plaváním je sauna ideálním způsobem, jak něco udělat pro své zdraví a pro zdraví vašich dětí.

brusleDlouho jsem přemýšlela, co s dětmi uprostřed velkoměsta, jak strávit tu dlouhou zimu. Bruslením! – napadlo mě. Vždyť zkoušet se to prý může už od čtyř let… Nové brusle pod stromečkem a pohádka Ledové království jsou dostatečně silnou motivací pro každého malého sportovce. Dnes už je spousta možností, kam s dětmi vyrazit. Často je na kluzišti vyhrazen čas pro začátečníky a k dispozici jsou i pomůcky pro udržení rovnováhy. Doporučuji zakoupit brusle s nastavitelnou velikostí, protože nožička roste u malých dětí ještě velmi rychle.

Nezapomínejte ale, že duševní pohoda je základem pro dobrou obranyschopnost každého člověka. Proto hodně sportujte, relaxujte a smějte se!

Přečtěte si také, jak na nachlazení!