Co s postavou po porodu?

iStock_000085801423_Large

Znáte to? Noční můra všech čerstvých maminek. Prodavačka s pohledem upřeným na vaše bříško se vás ptá, kdy se to má narodit.

Bohužel, v porodnici nenecháme všech deset kilogramů, které v těhotenství přibereme. Proč tomu tak je? Žena potřebuje nějakou energetickou zásobu, aby mohla kojit a pečovat o kojence. Vše záleží na tělesných dispozicích, vůli a stravování během, po i před těhotenstvím.

Nehubněte rozhodně hned po porodu. Kojením spálíte tisíce kilojoulů, běháním kolem miminka ještě víc. Na sportování ještě není vhodný čas. Po větší fyzické aktivitě se tvoří ve svalstvu kyselina mléčná, která se dostává do mateřského mléka a ovlivňuje jeho chuť. Doporučuje se proto kojit až 1,5 hodiny po náročnějším cvičení.

Nedojídejte pětkrát denně po potomkovi. Živě si vzpomínám, jak jsem se cpala po večerech kašičkami a olizovala suchý slaďounký Sunar. Připravujte pro sebe jiná jídla, než jaká chystáte pro děti – často postačí minimální obměna. Instantní a jiné diety zkoušejte rozhodně až po tom, co přestanete kojit. Do té doby nezůstává než hýbat se. Ideální je chůze, kterou zvládnete i s kočárkem. Kupte si krokoměr, procházka bude zábavnější.

Co je momentálně v kurzu? Zelená káva a chia semínka. Chia semínka dokáží absorbovat velké množství vody a zvětšit tak svůj objem. Přitom vytvářejí polysacharidový gel, který zabraňuje rychlému trávení potravy žaludečními enzymy. Tím hydratují tělo a prodlužují pocit sytosti. Na delší dobu zasytí i vláknina. Na trhu najdete kapsle, nápoje, ochucenou i neochucenou vlákninu.

Slyšeli jste už o zeštíhlujících krémech? Zní to lákavě, ale problém nadváhy neřeší. Pouze zpevní problematické partie, případně odstraní strie. Krémy je dobré aplikovat lehkou masáží. V lékárně jsou k dostání například gely Elancyl, či skořicový gel Topvet.

Držím palce, ať máte brzy postavičku jako lusk! A i když ne, to miminko za to přece stojí!